3. adventní koncert Řepy

V adventní náladě jsem  navštívila třetí adventní koncert Puellae v Řepích. Puellae si opět vybrali prostředí, ve kterém si mohou být jisti dobrým prožitkem posluchačů. Akustika byla opět výborná. I v zadních prostorách kostela bylo zřetelně rozumět textu písní.

Pokud jde o výraz celého koncertu, tak mne nejvíce oslovila vyváženost, dynamika doprovodných nástrojů a hlasů dívek. Nejčastěji se mi naskytne možnost poslouchat sbory ZUŠ, které vystupují na pódiích, otevřeném prostranství, za doprovodu kláves. Zatímco u těchto “amatérských” sborů mám pocit jednoho obrovského  amorfního hluku, přes který není mnohdy doprovod ani slyšet, u Puellae mám možnost slyšet každý hlas jednotlivě bez pocitu, že by mohli na dynamice ubrat. Právě toho si velice cením. Je vidět, že s dynamikou pracují velice důsledně a mně osobně jejich cit rozhodně sedne. U písní ve mně naprosto rezonuje skladba a cítím tah k vrcholu, kam se skladba ubírá a vlny, které jí prostupují.

Musím také ocenit výběr repertoáru. Naprosto vyvrátil veškeré mé předsudky a skepticismus vůči adventním koncertům plných ohraných koled. Obzvláště mne potěšila interpretace Truvérské mše od Petra Erbena. Dokonale mne to přeneslo do dob, kdy jsem byla členkou kosteního sboru v Písku a zpívali jsme velice často právě tuto mši. Puellae to však dovedlo interpretovat o mnoho lépe, právě svým výrazem a barvitou dynamikou.

Dle mého názoru byl toto jeden z nejzdařilejších koncertů sezony a Puellae rozhodne neztrácí svou kvalitu a pověst. Má své publikum kterému je věrné, a tak se nemůžeme divit, že na jejich koncertech stěží najdeme volné místo.

Marie Smržová